Telefon   +48 537 208 848

Telefon   +48 537 618 828

Mail  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Na czym polega metoda PDR?

Aby skutecznie naprawić karoserię samochodu, na której powstały wgniecenia, należy zastosować odpowiednie metody. Ich dobór jest uzależniony od tego, jaka jest liczba wgniotek, gdzie się pojawiły oraz czy lakier został uszkodzony. Wielu naszych Klientów decyduje się na naprawę metodą PDR. Nie każdy jednak wie, na czym polega, jakie narzędzia są do tego niezbędne oraz jakie efekty można dzięki niej osiągnąć.

 

Co to jest metoda PDR? 

Jakiś czas temu pozbywanie się skutków gradobicia czy kolizji z karoserii kojarzyło się przede wszystkim ze szpachlowaniem i lakierowaniem. Jednak dziś kierowcy mogą korzystać również z bezinwazyjnych metod. Zaliczamy do nich między innymi omawianą Paintless Dent Repair, w której przypadku możemy wyróżnić dwie techniki. Pierwszą z nich jest wypychanie. Można z niej skorzystać, jeśli jest możliwość dotarcia do uszkodzonych elementów od wewnętrznej strony.

Aby usunąć wgniecenia metodą PDR przy pomocy wypychania, należy użyć specjalnych drutów albo lancy PDR. Wyciąganie z kolei jest stosowane, jeżeli nie ma możliwości dostania się do uszkodzonego elementu od wewnętrznej strony albo w sytuacjach, w których tapicerka nie może zostać zdemontowana. Prace polegają na przyklejeniu zaczepów przy pomocy specjalnego kleju w miejsce wgniecenia. Następnie wgniotka jest wyciągana przy użyciu młotka bezwładnościowego albo pullera.

Dlaczego warto zdecydować się na zastosowanie metody PDR? 

Wiemy już, na czym polega zastosowanie metody Paintless Dent Repair. Wielu kierowców pyta nas również, jakie są zalety usuwania wgnieceń po gradobiciu tym sposobem. Otóż jedną z najważniejszych korzyści jest bez wątpienia bezinwazyjność. PDR bowiem nie uszkadza oryginalnej powłoki ani jej koloru. W związku z tym samochód nierzadko wygląda jak przed wypadkiem, a co za tym idzie – nie traci wartości rynkowej. Kolejną kwestią jest szybkość przeprowadzania takich prac. Niewielkie uszkodzenia parkingowe mogą być usunięte w ciągu maksymalnie jednego dnia roboczego, a lakierowanie trwałoby nawet kilka dni.

Jest to szczególnie ważna informacja dla tych, którym pojazd jest niezbędny na co dzień. Oprócz tego należy też wspomnieć, że serwis jest stosunkowo niedrogi – w niektórych przypadkach sumaryczne koszty są nawet o połowę niższe niż wcześniej wspomnianego lakierowania. Właśnie dlatego chcąc naprawić karoserię, która uległa zniszczeniu na skutek opadu żołędzi lub niewielkich szkód parkingowych czy transportowych, dobrze spytać w warsztacie blacharskim o możliwość zastosowania metody PDR.