Telefon   +48 537 208 848

Telefon   +48 537 618 828

Mail  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Metoda klejowa czy PDR – którą formę usuwania wgnieceń wybrać?

Wypadek komunikacyjny, kolizja czy intensywne gradobicie to najczęstsze przyczyny powstawania wgnieceń na karoserii samochodu. W takich przypadkach kierowcy poszukują serwisu blacharsko-lakierniczego, aby usunąć powstałe szkody. Warto wiedzieć, że istnieje kilka metod, aby sobie z nimi poradzić. Zlecając usługę usunięcia wgnieceń po gradobiciu czy wypadku, można zdecydować się na metodę klejową oraz PDR. Czym się charakteryzują i którą lepiej wybrać?

 

Czym jest metoda PDR i jakie są jej zalety? 

Sposób usuwania powypadkowych uszkodzeń w samochodzie jest uzależniony przede wszystkim od ich rozmiaru. W naszym serwisie w Warszawie często stosujemy metodę usuwania wgnieceń PDR. Paintless Dent Repair to wypychanie albo wyciąganie wgnieceń bez lakierowania. W praktyce oznacza to, że przeprowadzane prace nie przerywają ciągłości powłoki lakierniczej ani nie odspajają jej od elementu.

Aby przeprowadzić taką naprawę, konieczne jest wykorzystanie hebli albo łyżek, które służą do prostowania elementu poprzez naciskanie na niego na drugą stronę. Jeśli chodzi o zalety tej metody, to mówimy tutaj przede wszystkim o tym, że auto nie traci na wartości – oryginalna powłoka i kolorystyka zostają zachowane. Oprócz tego w przypadku niewielkich uszkodzeń, na przykład parkingowych czas prac jest niedługi – zwykle trwa nie dłużej niż jeden dzień roboczy.

Kiedy lepiej zdecydować się na usuwanie wgnieceń metodą klejową? 

Stosowanie metody Paintless Dent Repair jest niezwykle popularne z uwagi na swoje zalety. Czasami jednak zdarza się tak, że lepszym sposobem na usunięcie wgnieceń po gradobiciu czy kolizji jest zastosowanie metody na klej. Jest inaczej nazywana glue puller i polega na przytwierdzeniu do uszkodzonej powierzchni przy pomocy kleju termicznej  specjalnego kołka. Kolejnym krokiem jest przyciągnięcie go dzięki urządzeniu, które jest przymocowane do powierzchni prostowanego elementu. Jeśli chodzi o metodę klejową, to sprawdzi się przede wszystkim w przypadku trudno dostępnych miejsc oraz profili zamkniętych.

W związku z tym często zdarza się tak, że jest wybierana w razie konieczności usuwania wgnieceń z progów, dachu albo słupków. Glue Puller to lepsze rozwiązanie w przypadku dużej liczby wgnieceń. Warto również pamiętać, że każdy z opisanych sposobów sprawdzi się lepiej niż tradycyjne szpachlowanie i lakierowanie zwykłymi metodami, które najczęściej przynosi mało satysfakcjonujące efekty, a w konsekwencji obniża wartość rynkową samochodu.