Telefon   +48 537 208 848

Telefon   +48 537 618 828

Mail  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Które elementy sprawiają najwięcej problemów przy usuwaniu wgnieceń?

Wypadek komunikacyjny czy nagłe gradobicie to jedne z częstszych przyczyn pojawiania się wgnieceń na karoserii samochodu. Aby auto nadal prezentowało się estetycznie i można było się nim bezpiecznie przemieszczać, warto w takim przypadku udać się do serwisu, w którym uszkodzenia zostaną zlikwidowane. Do popularniejszych metod możemy zaliczyć PDR, czyli bezdotykową naprawę, w której przypadku nie ma potrzeby powtórnego lakierowania ani wypełniania. Warto jednak pamiętać, że niektóre elementy są łatwo dostępne i nie ma większego problemu, aby usunąć z nich wgniecenia. Naprawa których uszkodzeń jest bardziej czasochłonna i trudniejsza?

Ile czasu zwykle trwa naprawa metodą PDR? 

Paintless Dent Repair to najlepsza metoda pozbycia się wgnieceń z karoserii samochodu. Jest bezinwazyjna, co w praktyce oznacza, że naturalna kolorystyka zostaje zachowana, natomiast auto nie traci na wartości. Wówczas nie ma konieczności lakierowania pojazdu, co bywa nie tylko czasochłonne, ale również kosztowne. Czas naprawy wgnieceń jest uzależniony od stopnia uszkodzeń oraz miejsca, w którym się znajdują.

Jeśli mamy do czynienia z niewielkimi szkodami parkingowymi albo opadowymi, prace zwykle nie trwają dłużej niż jeden dzień roboczy. Jest to niezwykle wygodne rozwiązanie, ponieważ kierowcy nie muszą starać się o otrzymanie samochodu zastępczego ani rezygnować z pracy czy innych codziennych obowiązków z uwagi na przeciągający się serwis.

Kiedy naprawa wgnieceń wymaga większego zaangażowania? 

Nie zawsze jest tak, że wystarczy kilka godzin czy nawet kilkanaście minut na to, aby pozbyć się wgnieceń z karoserii samochodu. Czasami uszkodzenia pojawiają się w trudno dostępnych miejscach, w związku z czym specjaliści muszą poświęcić znacznie więcej czasu, aby przeprowadzić prace. Usuwanie wgnieceń metodą PDR jest szczególnie wymagające, jeżeli uszkodzenia pojawiają się na słupkach. Dzieje się tak, ponieważ nie da się do nich podejść od wewnętrznej strony, zwłaszcza jeżeli uszkodzenia pojawiają się na rantach. Problemy mogą sprawiać również wgniecenia na błotnikach oraz nadkolach.

W tych miejscach zwykle mamy do czynienia z podwójną sklejoną blachą, w związku z czym precyzyjna naprawa wymaga poświęcenia większej ilości czasu i nie zawsze jest możliwa. Oprócz tego blacharz może mieć też problemy z maską oraz krawędziami drzwi – są to elementy, do których dostęp również jest ograniczony. Jednak niezależnie od tego, co się wydarzyło i gdzie pojawiły się zniszczenia, warto udać się do specjalisty. Osoba, która zajmuje się naprawą aut, będzie w stanie stwierdzić, czy naprawa jest możliwa i na jaką metodę najlepiej się zdecydować.