Telefon   +48 537 208 848

Telefon   +48 537 618 828

Mail  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Czy metoda PDF sprawdzi się na autach powypadkowych?

Usuwanie wgnieceń metodą PDR to obecnie jeden z popularniejszych sposobów pozbywania się wgniotek z karoserii. Dzieje się tak, ponieważ jest bezinwazyjna, do tego kosztuje mniej i trwa krócej niż tradycyjne serwisy, które wiążą się z koniecznością lakierowania. Warto jednak pamiętać, że nie w każdym przypadku można ją zastosować. Jak wygląda sytuacja w przypadku samochodów powypadkowych? Czy możliwe jest wówczas przeprowadzenie naprawy PDR?

 

Kiedy można się zdecydować na naprawę wgnieceń metodą PDR?

Na początek warto omówić pokrótce, na czym polega usuwanie wgnieceń po gradobiciu czy wspomnianym wypadku samochodowym. Otóż Paintless Dent Repair nie wymaga szpachlowania czy lakierowania. Dzięki metodzie PDR oryginalna powłoka lakiernicza oraz jej kolor zostają zachowane. W związku z tym naprawiany pojazd nie traci swojej wartości rynkowej.

Jeżeli chodzi o to, kiedy można z niej korzystać, to jest możliwa w przypadku samochodów powypadkowych. Należy jednak pamiętać, że ostateczna decyzja należy do specjalisty dokonującego oględzin pojazdu. Aby przeprowadzić naprawę metodą PDR, lakier w samochodzie musi być nienaruszony. Oprócz tego ważne jest również, aby miejsce wgniecenia nie było wcześniej szpachlowane.

W jakich przypadkach naprawa Paintless Dent Repair nie jest możliwa?

Jak już wspomnieliśmy, naprawa PDR nie zawsze jest możliwa. Jeżeli chodzi o wspomniane auta powypadkowe, to sprawdzi się przede wszystkim w sytuacjach, w których doszło do niewielkich kolizji. Poważne wypadki mogą z kolei doprowadzić do zbyt rozległych uszkodzeń. Dzieje się tak, ponieważ Paintless Dent Repair nie jest możliwe, jeśli na karoserii pojawiły się rysy. W takich przypadkach niezbędne będzie lakierowanie karoserii, aby samochód odzyskał wygląd sprzed zdarzenia.

Jeśli natomiast chodzi o lokalizację wgniotek, to nie ma większego znaczenia. Wyjątkiem jest sytuacja, w której uszkodzenia pojawią się na progach albo na słupkach, ponieważ specjaliści mają do nich ograniczony dostęp. Auto powypadkowe można naprawić metodą PDR niezależnie od tego, czy karoseria jest stalowa, czy może aluminiowa.